lördag 6 november 2010

Ett år närmare 40....

Jaha, så var det dags för ytterligare en födelsedag. Som vanligt började dagen med ösregn, men just nu tittar faktiskt solen fram. Fast jag ger mig katten på att det kommer att börja regna igen så fort jag ger mig ut på Zoras lunchpromenad. Tur att man numera har både chic regnkappa och trendiga gummstövlar direktimporterade från Sverige;)...Vi köpte inte endast kallingar på H&M häromdagen utan också denna mysiga flanellskjorta. Oskar har ju jämt tröjor annars, men nu när han är såpass stor tycker jag han är mysig i skjorta. "Precis som morfar" sa Oskar när han tog på sig den imorse. Nina är precis lika intresserad av kameran som Oskar var i denna åldern. Man får ta kort illa kvickt annars blir det bara en blurrig hand som motiv....
Såhär fint födelsedagsbord fick jag idag. Vi har redan ätit tårta och det är väl inte helt otippat att en flaska champagne öppnas ikväll.
Jag fick en "pastasaurus" i present av Oskar. Nu ska här ätas spaghetti på dinosauriesätt framöver.

3 kommentarer:

a-lo sa...

Stort grattis till födelsedagsbarnet!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen ännu en gång.Härligt att ha sin familj omkring sig när man fyller år.Vem är den stora killen i rutig skjorta? Oskar du är för gullig, morfar har många rutiga skjortor.Vi ses snart.

Bamsekram mamma o pappa.

Jennifer sa...

Har varit i Bari och jobbat järnet!
Grattis lite i efterskott därför, bra att glädjens sol sken inne trots regn ute!
Många kramar till dig!