måndag 29 november 2010

Adventsmys

Det är dags att lägga upp lite bilder på bloggen igen. Jag vill ju inte göra min yngsta läsare (eller snarare "tittare") besviken;). Så Julia, här kommer lite bilder på kusinerna. Pepparkaksbaket blev riktigt trevligt även om vi hade en kris i början eftersom Oskar ville göra bullar istället för att baka ut degen.....
Pepparkakorna blev riktigt goda om än inte lika superba som mormors hemgjorda. Doften av baket bidrog också till en riktigt härlig adventsstämning.
Innan man äter upp alla pepparkakorna lägger vi dem i korgen några minuter;).
Min favorithemslöjdstomte är framplockad. Snigeln till höger har Oskar gjort i skolan. Vilken konstnär till son jag har!
Såhär fint blev adventsbordet. Notera den mörka belgiska ölen som passar utmärkt till nybakade pepparkakor. En flaska glögg öppnades också lite senare.
Nina flyger flygplan med pappa.
Typisk Ninamin. Här är hon mamma upp i dagen som bebis.

4 kommentarer:

Julia sa...

Åh, va mysigt ni har det.

Mamma ock pappa bakade lussekatter med mig i fredags och på söndagen fick jag hänga med på glöggparty i Göteborg. Mysigt med jul tycker jag.
Idag har jag lite feber och måste vara hemma från dagis. Vilken tur att pappa är hemma också.

Längtar efter er, speciellt Nina och Otta.

Kramar
.__[-]__
...(*>*)
..(..:..)
.(...:...) Julia

a-lo sa...

Ja, den traditionella julsnigeln har man ju hört talas om :) Tyckte Oskar ölen var bra eller blä?

Kattis sa...

Julia: Vi längtar efter er alla också! Du kan väl se till att snön ligger kvar tills vi kommer hem så att vi alla kan sticka ut och busa i snön och åka på pappas retro snowracer:).

A-lo: Ja, visst är den fin. Fast den tillhör faktiskt skolans höstpyssel, men känns ju rätt passande eftersom den ju symboliserar den typ av vinter vi har här; blöt och lerig precis som sniglar gillar...

Ja du, det är mycket som är blä och dumt här just nu. Nästan varje morgon är det gråt, protester och utbrott över småsaker. Jag hoppas denna fasen inte blir för långlivad!

Anonym sa...

Vilket härligt adventmys ni har haft.Det är mysigt att baka pepparkakor med sina barn.Mörkt öl till låter spännande.Oskar är duktig att modellera kan han ärvt det från dig? du var duktig på det.

Grattis Oskar på namnsdagen.

Kramar från mormor