torsdag 16 juni 2011

Au revoir

Idag hade jag min sista franskalektion. Det kändes lite vemodigt faktiskt för det har verkligen varit roligt att få möjligheten att jobba med språket såpass intensivt som man ju kan göra när man tar privatlektioner, men nu är det alltså slut med det.

Summa summarium så är jag väldigt nöjd med erfarenheten, även om jag är missnöjd över att ha haft så många lärare (7) under denna perioden för det har gjort att lektionerna inte alltid varit lika bra som de kunnat vara. Nåväl, jag ska ta upp saken med Berlitz nya direktör när hon börjar sitt jobb nästa vecka (har inte kunnat klaga hos den tidigare direktören för han försvann för en månad sedan). Även om det inte leder någonstans ska jag iallafall klaga officiellt för när man betalar såpass mycket pengar för en kurs tycker jag man kan förvänta sig bättre service.

Annars så tycker jag nog att jag lärt mig väldigt mycket. Jag har ett bättre ordförråd, är mycket bättre på fransk grammatik och att samtala på franska generellt flyter bra mycket bättre än tidigare. Så nu kan jag nog utan att skämmas säga att ja, jag pratar franska. Däremot är det inget lätt språk och det är långt kvar innan jag skulle prata helt flytande. Men skam den som ger sig! Det svåra blir nog att hitta tid och bra upplägg för fortsatta studier i höst.....
Såhär fint diplom fick jag efter avslutade studier i "French Professional". Tydligen kommer den "pedagogiska rapporten" att bli hemskickad nästa vecka tillsammans med ett avgångsbetyg. Får väl se hur man ligger till där då;).

Inga kommentarer: