torsdag 2 juni 2011

Mer och mer sommar

Lars har en jättetrevlig chef numera (till skillnad från den han hade tidigare) och han är väldigt förtjusta i våra barn. När jag och Oskar var och hälsade på Lars på jobbet igår hade han gjort denna fina japanska krigarhjälm till Oskar. Tänk vad fina grejor man kan göra med en Financial Times:)!
Paparazzi mamma!

Hur länge kan sommarvädret hålla i sig? Vi har haft sommar härnere mer eller mindre sedan i slutet av mars och nu börjar man nästan ta för givet att det ska vara minst 20 grader varmt och soligt varje dag. Idag var det 26 grader varmt till exempel. Jag hoppas verkligen inte att det blir ett brutalt uppvaknande att spendera hela sommaren i Sverige. Man vet ju hur det kan vara med regnväder efter regnväder. Och att sitta inne i torpet med lekvilda barn är ju verkligen ingen höjdare då. Fast så blir det ju inte alls. Eller hur?

Bryssel känns nästan folktomt idag. Många har ju tagit tillfället i akt att sticka iväg denna långhelg så det är precis lagom mycket folk ute. Vi beslöt oss för att hålla oss hemma efter två Alsace-besök redan i maj och det känns rätt skönt. Vi åkte till Rouge Cloitre (Röda Klostret) en kvarts bilfärd härifrån och spenderade en underbar eftermiddag i denna fina park som ansluter till den skog som börjar där Bryssel slutar. Klostret är från 1700-talet, har ett mysigt kafé med hembakat fika. Dessutom finns det två riktigt fina lekplatser i den stora uppvuxna parken och det var ju barnen väldigt nöjda med. Speciellt den som ser ut som ett stort skepp och där Oskar, som ju älskar att klättra, hade väldigt roligt. Att tillägga att lekplatserna är utrustade med svensk lekplatsutrustning förvånar knappast längre. Denna gången inte Hags, men Lappset.

Väl hemma poppade vi lite popcorn och satt på terassen och myste (de vuxna med en välförtjänt kall öl i handen;)) innan det blev pannkakor och bad för kidsen innan läggdags. Och nu sover de små änglarna precis som de ska. De sista två kvällarna har sängrutinen funkat ganska bra igen faktiskt och ikväll var väl båda två uttröttade för de somnade precis efter halvåtta. Så nu lutar det åt en pizza åt oss eftersom vi totalt glömt bort att planera vår middag och alla mataffärer är ju som vanligt stängda på en helgdag. Jag borde sedan sätta mig och börja förbereda mig för de två jobbintervjuer jag har nästa vecka, men jag tror nog inte jag får många knop gjorda så det får nog vänta.

Jag hoppas verkligen att jag får ett jobb i handen efter nästa vecka. Det verkar lovande för intervju ett är egentligen ingen intervju, men istället ett tillfälle för mig att träffa styrelsen i den industriförening där jag mer eller mindre redan blivit erbjuden ett jobb av direktören Så om jag inte trampar i klaveret rejält så är det jobbet nog mitt. Fast jag har ju inte sett själva erbjudandet ännu så man ska kanske inte ropa hej riktigt än...

Den andra intervjun är egentligen riktigt spännande, men det är ett ambitiöst jobb som jag inte riktigt vet om det skulle passa mig just nu. "Min" headhunter har sålt in mig till en av hennes klienter som en passande kandidat för deras industriförening där man söker en ny direktör. Och nu ska jag som en av ett par, tre kandidater träffa klienten på onsdag. Och sälja in mig som direktörsmaterial;). Det ska på bli ganska intressant att se hur det går. Fast jag tror nog inte de skulle välja mig (även om jag har precis den rätta bakgrunden och expertkunskapen som behövs inom miljöområdet för just denna post). Dock vill jag gå dit och se hur det känns. Ett par företag bakom föreningen är förutom att de är stora och inflytelserika också svenska och man vet ju aldrig vad goda kontakter med relevanta direktörer där kan leda till i framtiden:).

Så håll gärna tummarna mellan 13 och 15 både tisdag och onsdag för då händer det grejer!

Fortsättning följer

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en rolig hatt Oskar fick tänk vad man kan göra med lite tidningspapper.Han är så gullig.
Nina är så cool i sina glasögon.Kul att de håller ännu.

Kram mamma