tisdag 21 juni 2011

Bäst klädd för intervju

Miljöaktuellt har idag en artikel som handlar om vad ens klädval inför en jobbintervju säger om ens kompetens och personlighet. Sådant här får man ju ta med en stooor nypa salt, men jag tyckte ändå det var intressant att applicera det på mig och den intervjuomgång jag är uppe i just nu.

I min första intervju hade jag på mig en klargrön blus och det skulle ha gjort att jag förutom att jag klätt mig i den officiella miljöfärgen också utstrålar omsorg och empati. Man får ju hoppas att det övertygade intervjuarna om mina ledar- personalomsorgstalanger;)....

På torsdag funderar jag starkt på att klä mig i en himmelsblå top och det verkar ju också smart för då verkar jag tydligen seriös och pålitlig, om än aningen konservativ. Det måste ju vara bra för det är väl så man ska vara som direktör, eller?..

Vad väljer ni för outfits på intervjuer eller andra viktiga möten?

3 kommentarer:

a-lo sa...

Nåt jag känner mig bekväm i, fast det är ju en utmaning att hitta nåt sånt förutom jeans ;)

Jag är ingen suit girl så det skulle bara kännas konstigt att klä mig i kostym - och det kanske tom skulle synas att jag inte var helt tillfreds.. Men det kanske är en vanesak.

Anonym sa...

Som tur är behöver jag inte söka jobb längre.Enbart svarta och vita kläder tycker jag är tråkigt så jag hade valt något klassiskt med färg.Vi håller tummarna för dig på torsdag.
Kram mamma

Anna sa...

Jag håller också med att det allra viktigaste är att man trivs i kläderna. Då har man en sak man inte behöver lägga fokus på. Sen trivs ju jag i byxa och kavaj så det blir det ofta. Just nu har jag två klänningar som också är favoriter vid många tillfälllen både på jobb och privat.
Vi håller tummarna i morgon!