tisdag 7 juni 2011

Jobbdepp

Jag skulle precis gå upp och byta om inför mitt inplanerade möte med den industriförenings styrelseledamöter där jag mer eller mindre redan blivit lovad ett jobb ("efter du träffat dem ger jag dig ett jobberbjudande Katarina" lät det) när direktören ringde och avbokade mötet!

"Vi har haft en JÄTTEbra diskussion om Xs framtid vad gäller rekrytering och vi har lite NYA idéer om hur det skulle kunna fungera i praktiken". Hmmm tänkte jag med en gång.. Och vad innebär det i praktiken för mig?? "Ja, jag ska iväg på en veckas konferens nu, men jag ska tänka lite mer på hur vi ska ha det på X och så ringer jag dig nästa vecka"...

Alltså, jag vet ju att ingenting är säkert förrän man har kontraktet i handen, men detta jobb verkade både roligt och perfekt och jag blev så övertygad av direktören att allt bara skulle fixa sig att jag nu blir riktigt, riktigt besviken. Helskotta också!!!

Egentligen borde jag väl stanna hemma nu och förbereda mig inför direktörsintervjun imorrn, men just nu känner jag att jag nog behöver komma iväg på lite tröstshopping för att muntra upp mig. Suck:(..................

4 kommentarer:

a-lo sa...

Vi har varit i samma situation alltför många gånger, så jag vet precis vad du går igenom. Det känns hopplöst med denna osäkerhet och all väntan. Men till och med för oss löste det sig till slut ju.

Deppa måste man få göra dock, hoppas du hittar något riktigt fint och dyrt!!

Anonym sa...

Vi håller alla tummar vi har här hemma för att det skall gå bra för dig.
Hoppas du hittade något tjusigt på stan.
Håll ut och ge inte upp (lätt att säga) svårt att ta till sig.

Puss och kram Mamma

Anna sa...

Vi håller också alla tummar här. Det kommer att ordna sig tillslut! Bamsekram från oss!

Kattis sa...

Tack för alla uppmuntrande kommentarer. Ja, jag vet att det löser sig i slutändan, men det här var både en besvikelse och irriterande. Hur oprofessionell kan man vara egentligen?